24 Mart 2010 Çarşamba

Dedikoducu götler!

Göt olmanın gerektirdiği her eylemi hakkıyla yerine getiren ben, bana söylenen, söylenirken de "kimseye söyleme" uyarısı eklenen hiçbir sırrı bir başkasına taşıma götlüğünü yapmadım. Bu kadar adi bir göt olmadım! Ne yazık ki bunu yapmaktan çekinmeyen bir sürü göt var hayatımda. Ki bu götler benim sırları açığa çıkarmayacağımı bildiklerinden, sırlarımı yaymakta tereddüt etmiyorlar.

Yaklaşık 1 ay önce kimse tarafından duyulmasını, görülmesini istemediğim bir eylem gerçekleştirdim. Bir zat-ı muhterem ile karşılaştım ve suratımın rengi mordan ten rengine dönene dek sakinleşmeyi bekleyip, gidip kendisiyle konuştum. Bu kişiyle pek yakın olmadığımdan ne yapacağına dair bir fikrim yoktu. Bu konunun duyulmaması gerektiğini, duyulursa kötü olaylar olacağını uygun bir dille anlatıp, söylememesi konusunda uyardım. Gel gelelim iki gün sonra bu olayı birinden duydum. Sonra bir diğerinden. Sonra bir kişiden daha. Bu zat kendisinin söylemediğini, telefonda eşiyle konuşurken annesinin duyduğunu, ondan sonra olayları önleyemediğini söylüyordu. İşin garibi duyması muhtemel kişiler yayacak insanlar değillerdi. Ki biri benim yakın arkadaşım, bir diğeri yakın arkadaşımın güvendiği arkadaşıydı.

1 aydır azap gibi geçen günlerden sonra nihayet herşey duruldu derken, hiç tahmin etmeyeceğim birinin de bu olayı öğrendiğini duydum. Sinirli miyim? Belki. Ama daha çok şaşkınım. Bir insanı zor duruma düşürecek bir olayı yaymanın nasıl bir haz vereceğini anlamaya çalışıyorum. Bir insanın sağlığını bozan bir olayı diğerlerine yaymanın ne getirisi olabilir anlamaya çalışıyorum. ANLAYAMIYORUM. Hiçbir zaman da anlayabileceğimi sanmıyorum.

Bir yandan bunu yayanların boğazına sarılmak isterken, bir yandan sakinliğimi muhafaza etmeye çalışıyorum. Bunun daha yararlı olacağını düşünüyorum. Olayları kendi elimle büyütmek istemiyorum. Gel gelelim olaylar benden bağımsız bir şekilde büyürse ve artık korkacağım bir şey kalmazsa, işte o zaman yapacaklarımdan ben bile korkuyorum! "Hiçbir duygunun ömrü kin kadar uzun olamaz" derler. Dememişlerse de demeliler!

2 yorum:

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

alem göt olmuş, sen hala ne anlatıyorsun.

bir arkadaşımın bana sürekli söylediği bir atasözünü söylemek istiyorum.
"sır verme dostuna dostun verir dostuna, dostunun dostu düşmanın olur. saman doldurur postuna"

quare dedi ki...

İşte bu atasözünü sevdim. Alem göt olmadı henüz yahu. Göt olmanın dayanılmaz hafifliğini anlamış olsalar, dedikodu yapamayacak kadar kendi götlükleriyle meşgul olan umursamaz götlerden olurlar. Göt adayı onlar. Yanlış yoldalar.kafiyeli oldu. evet.