11 Mart 2010 Perşembe

İhtimalim geldi

İnsan hayatı ihtimallerle doludur gibi bir cümleyle yazıma başlayıp tespit yeteneğimi ispatlamak istedim. Ama "bi git lan götlük yapma" gibi yorumların gelme ihtimaline karşı bu fikrimden vazgeçtim. Lakin götlük yapma ihtimalim daha sevimli göründüğü için yine de yazıma bu cümleyle başladım. Evet sevgili dostlar. İnsan hayatı ihtimallerle doludur. Hatta ihtimallerle şekillenir, ihtimallerle değişir ve yine ihtimallerle son bulur. Ölümünüz ve ölüm şekliniz bile ihtimaller dahilindedir. İnsan hayatıyla ilgili kesin yargıda bulunan götleri burdan selamlıyorum. O götler ki en azından benden daha net fikirlere sahip oldukları için benim gibi bir göt tarafından kınanmakla birlikte kıskanılmaktalar. Ne anlatmaya çalıştığımı anlamamış olmanız sizin göt beyinli olmanızdan kaynaklanmıyor elbette. Benim anlatmak istediğimi kısa ve net cümlelerle anlatamıyor oluşumdan kaynaklanıyor. Çünkü ben karaktersiz bir götüm! Söylemeye çalıştığım şu ki; bazı götler vardır. Şuna benzer cümleler kurarlar; "Bardağın dolu tarafını gören insan pozitif insandır" , "yaşanılan kötü tecrübeler karakterin oluşmasına en büyük etkendir" Bak şimdi allasen bi bak. Göt değil mi bunları söyleyenler? Bi cümle söyledi ve çekildi. Bu cümleyi okuyan insanlar da bu cümle karşısında "vay be doğru hakikaten" deyip göt olarak yaşama kararı alacaklar. Neden bunu yapıyorsunuz karakter sahibi götler? Yapmayın bunu. Bırakın insanlar kendi tespitlerini kendileri yapsınlar.

Konu dağıldı. Ben başka bir şey anlatacaktım. İhtimaller diyordum. Hatta ihtimallerle ilgili bir tespitte bulunup götlüğümü pekiştiriyordum. Bakın şimdi götlük konusunda ihtisas yapacağım. İnsanlar üç kısıma ayrılır;

1-İhtimallerle yaşayanlar.
2-İhtimallerin farkında olup umursamayanlar.
3-İhtimallerin farkında olmayanlar.

Ben 1. seçeneğin hakkını fazlasıyla veren, zaman ilerledikçe ihtimallerini pekiştiren göt mertebesine yükselmiş bir insanım. Diğer iki seçenekte olan insan çeşitlerini zamanla sizlere tanıtacağım.

Birinci seçenekteki ihtimallerle yaşayan insanlar, paranoyak olma eğilimi gösterebilen karakteri oturmamış, hayal dünyasından sıyrılamamış insanlardır. Özetle karaktersiz göt sınıfına dahildirler. Sıradan bir eylemi olağanüstü bir eylem gibi görebilme özelliklerine sıçayım. Zira bu özellik sayesinde sıradan olan hiç bir eylemi tamamlayamazlar. Örneğin herhangi bir alana ilgi duyduklarında, bu alanla ilgili eğitim almak isterler. Buraya kadar her şey normaldir. Ancak eğitime başlamadan önce tüm ihtimalleri düşündükleri için, eğitim sırasında gösterdikleri performansın istedikleri kıvamda olmadığını gördükleri vakit, eğitimi yarım bırakırlar.

Resim sanatına ilgi duyan karaktersiz göt, eğitime başlamadan önce şu ihtimalleri düşünmüştür.

İhtimal 1-Zaten yetenekliyim. Kursa gittiğimde bu yeteneğim fark edilecek. Bakarsın resmim yarışmalara katılır ve tabiki birincilik ödülünü alır. Sadece ödül verecek halleri yok. Verdikleri parayla bir atolye açarım. Öğrencilerim falan olur. Sergimi nerde açsam acaba? Tüyap kitap fuarının bir kısmında resimler neyim vardı. Ben de orda yer kaparım lan.Süperim ben. Evet.

Gördüğünüz gibi götün önde gideni daha ortada bi bok yokken egosunu şişirmiş durumda.

İhtimal 2- Ya şimdi malzeme falan almak lazım. Nerden alsam ki. Olum var ya bir de malzeme aldığım yerde dünyanın en muhteşem adamıyla karşılaşıyormuşum. Ama ben sakar bi göt olduğumdan kesin adamın üzerine yağlı boya dökerim. Aşkımız başlamadan biter. Ama arkadan yelloz nişanlısı elinde ıslak mendille koşup "hayatııaamm ne olduuu" derse bir de onun üstüne dökerim boyaları. Ama sakar bi göt olarak değil, kıskanç bi göt olarak dökerim. Yaparım bilesiniz! Yelloza bak konuşmayı bilmiyor fıstık gibi adamı kapmış.

Bu ihtimale yorum yapmak istemiyorum. Götüm ben göt.

İhtimal 3- O değil de hacı şimdi yeni insanlarla tanışıcam. Her konuda yetenekli olduğumdan, bendeki yöneticilik vasfını anlamış bir işadamının karısı da gelirse kursa. Ne güzel olur lan. "Eşim sanata çok ilgili. Bu yüzden, onu mutlu etmek için geliyorum ben de kursa. Ama yetenekli değilim ne yazık ki. Sahi sen çok yeteneklisin. Hem yöneticilik ruhu var sende. Bak ne diyorum. Eşimle uzun zamandır düşündüğümüz bir proje var. Gel sen bu işin başına geç" derse var ya öperim alnından ablanın. Zaten beni seçmiycek de kimi seçicek. Hem resmimi yaparım hem daha ne olduğunu bilmediğim projenin başında bulunurum. Ballıyım ben, hem de çok.


Bir de tüm bu ihtimallerin yanısıra yeni kararlar da alınır. Bundan sonra erkenden kalkıcam. Bundan sonra işlerimi son ana bırakmıycam. Bundan sonra sorumluluk sahibi bir insan olarak yaşıycam. Bok yaşarsın. Sen sorumluluk sahibi bi göt olursun ancak. Yerine getirebildiğin tek sorumluluk ise kapıya dayanmış boku tuvaletle buluşturmak olur ancak.

Bunun gibi bir çok ihtimal ve kararla heves edilen alana adım atılır. İlk günün heyecanını atlattıktan sonraki gün ihtimallerin hiçbirinin gerçekleşmediğine şahit olan göt, hevesini yavaş yavaş öldürmeye başlar. Ama ani bir ölüm değildir bu. Türlü işkencelere maruz kalır bünye. Her sabah yeni bir kararla hayata başlanır, Karar ertelenir. Son ana bırakılır. Ve çok değil bir kaç ay sonra heves de unutulur.

Sorumluluk fani, götlük baki kalır!

Hiç yorum yok: